بایگانی دسته: بیوگرافی اساتید

سنتور: پویا سرایی

۱
سنتور

پویا سرایی در فروردین سال ۱۳۶۲ در تهران زاده شد. وی در سن هفت سالگی زیر نظر جواد بطحایی به نواختن سنتور مشغول شد. پس از فراگیری دوره‌های ابتدایی و عالی سنتور، به توصیه حسین علیزاده، به کلاس فرامرز پایور راه یافت. او همزمان نزد حسین علیزاده نیز تئوری موسیقی و مبانی موسیقی کلاسیک ایرانی را فرا گرفت.[۳] وی از سال ۱۳۸۰ در دانشکده هنر و معماری مشغول به تحصیل در رشته کارشناسی موسیقی شد و در این مدت در نوازندگی و آهنگسازی از محضر پشنگ کامکار، حسن ریاحی، داریوش پیرنیاکان، مصطفی کمال پورتراب، فرید عمران و شهرام مظلومی استفاده کرد.[۳] او همزمان از سال ۷۴ تا پایان سال ۸۱، در همه گروه‌های سنی ساز سنتور در جشنواره بین المللی موسیقی فجر، نفر برگزیده شد.[۴][۵] در سال ۱۳۸۴ با کسب رتبه اول فارغ التحصیلی، مشغول به تحصیل در رشته کارشناسی ارشد نوازندگی ایرانی در دانشگاه هنر تهران شد. در این … ادامه »

تار ، سه تار: پوریا محمدی

۱

(پوریا محمدی ۱۳۶۵) ورود به هنرستان موسیقی سال ۱۳۷۹ . فارغ التحصیل کارشناسی نوازندگی ساز ایرانی از دانشکاه هنر شیراز . دوره مقدماتی نوازندگی را در هنرستان نزد صابر نظرگاهی و … در ادامه از محضر اساتیدی چون: هوشنگ ظریف ، محمدرضا لطفی ،  داریوش طلایی ، بهرام ساعد ، نوید افقه و پویان بیگلر ، به فراگیری قطعات ، ضربی ها و ردیف پرداخت و ردیف میرزا عبدالله را نزد پویان بیگلر  به دوره نشست . فعالیت موسیقایی سرپرستی گروه (بی گرد) در سالهای ۸۰ تا ۸۳٫ همکاری با گروه راحیل در سالهای ۸۵ تا ۸۸ (برگزاری بزرگداشتهایی برای اساتیدی از جمله استاد احمد ابراهیمی، استاد شهمیری و … ). سال ۸۸ مقام اول گروه نوازی (گروه باران در جشنواره دانشجویان کشور). اجراهای متعددی به صورت تکنوازی و گروهی در دانشگاه هنر شیراز و تالار حافظ (شیراز). افتخار همکاری با ارکستر سمفونیک تهران به سرپرستی مجید انتظامی. همکاری با … ادامه »

گیتارکلاسیک: حامد لطفی

حامد لطفی متولد ۱۳۶۶ کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر شیراز از سال۱۳۸۰ نوازندگی گیتارکلاسیک را آغاز نمود واز سال ۱۳۸۴به تکمیل دوره ی تخصصی این ساز نزد استاد فرزاد دانشمند پرداخت فعالیت های اجرایی برگزاری کنسرت های دانشجویی اجرای گیتار در مراسم بزرگداشت حافظ عضویت در ارکستر زمان به سر پرستی فرزاد دانشمند فعالیت های آموزشی وی از سال ۱۳۸۶ به تدریس گیتار پرداخت وتجربه های مفیدی در امر آموزش کودکان و بزرگسالان کسب نمود  

پیانو: میترا بختیاری

میترا بختیاری متولد ۱۳۶۳ کارشناس نوازندگی ساز جهانی ، عضو کانون نوازندگان کلاسیک خانه موسیقی نوازندگی پیانو را سال ۷۹ نزد جناب آقای حمید وفایی شروع کرد، سال ۸۵ وارد دانشگاه موسیقی ،رشته نوازندگی شاز جهانی شد و در دانشگاه دروس ساز تخصصی را زیر نظر جناب آقای عبدالسعید خرمشاهی و جناب آفای رضا طاهری گذرانده و سپس در محضر اساتید سرکار خانم میترا دبیریان و جناب آقای امیر صراف به ادامه فراگیری پرداخت.

ساکسیفون: علی فرینکیا

علی فرین کیا در سال ۱۳۶۵ در شهر تهران متولد شد. وی موسیقی را از سال ۱۳۸۱ نزد استاد سنتور خود جناب آقای اطهری نژاد شروع کرد، سپس دوره های آموزشی سلفژ و آواز را فرا گرفت ودر نهایت پس از قبولی در آزمون نهایی با پیوستن به گروه شایان به اجرای خود ادامه داد. او تا سال ۱۳۸۷ در گروه شایان فعالیت داشته و در حدود ۶۰۰ اجرای تلویزیونی و صحنه ای همراهشان بوده است. در همین مدت با استاد اصغری ماسوله تئاتر و حرکات موزون هم کار کرده است. در سال ۱۳۸۵ وارد دانشگاه موسیقی در مقطع فوق دیپلم و هم اکنون فارغ التحصیل لیسانس موسیقی جهانی در گرایش نوازندگی ساز ساکسفون می باشد. از اساتید ایشان میتوان از ورژ ملیکیان و پیتر سلیمانى پور نام برد.همچنین در سال ۱۳۸۷ با تشکیل گروه قاصدک و فرشته آزادی در زمینه سلفژ، تئوری موسیقی، آواز و فن بیان به نوجوانان، … ادامه »

دف و تنبک، کاخون و داربوکا، و… :رضا رجبی والا

متولد ۱۳۵۱ تهراندارای کارت صلاحیت تدریس ساز تمبک دارای کارت صلاحیت تدریس ساز دف از سال ۱۳۷۰ در مرکز حفظ و اشاعه موسیقی صدا و سیما زیر نظر معلم بزرگوار و عزیزاستاد امیر بابک رکنی والا آموزش ساز تمبک را فرا گرفته و تا امروز افتخار شاگردی ایشان را دارند.سال ۱۳۷۱ در کنسرت هنرجویان و در دانشکده صدا و سیما عضو گروه ۱۲ نفره تمبکاستاد بوده اند که طی حکمی توسط زنده یاد جناب آقای بیگلری پور رئیس وقت مرکز حفظ و اشاعه مورد تشویق قرار گرفته.در سال ۱۳۷۴ به همراه گروه تمبک استاد رکنی و ارکستر سمفونیک تهران با تلفیقی از نوازندگان صدا و سیما کنسرتی در تالار وحدت به رهبری زنده یاد فریدون ناصری اجرا گردید به نوازندگی پرداختند.اجرا با گروه تمبک استاد رکنی در آلبوم در ازل ساخته زنده یاد محمد بیگلری پور در سال ۱۳۷۸ توسط استاد رکنی به اداره گسترش آموزشهای هنری وزارت ارشاد جهت اخذ کارت صلاحیت تدریس معرفی شده … ادامه »

تار و سه تار: میلاد محمدی

          ورود به هنرستان موسیقی تهران ۱۳۷۸ فراگیری تار نزد اساتید بهروز همتی فارغ التحصیل هنرستان ۱۳۸۴ ورود به دانشکده موسیقی تهران ۱۳۸۵ ادامه فراگیری تار نزد اساتید محسن نفر , عطا جنگوک , شهریار فریوسفی لیسانس موسیقی ۱۳۸۹ همکاری با همایون شجریان و علیرضا قربانی آهنگسازی و نواززندگی آلبوم ( سایه ۱۳۹۰) انتشار آلبوم تصویری (دگر ۲۰۱۴ ) شرکت در فستیوالهای معتبری چون Solo Concert in 4020 Austria Festival festival Sacree Journee Strasbourg France 2014 Festival Alhambra Paris 2014 Festival Sufi Pakistan 2014 Festival Mugham Azerbaijan 2015

قانون: مژگان حسینی

مژگان حسینیمتولد ۱۳۷۰ تهران فارغ‌التحصیل از هنرستان موسیقی  دختران تهران • دانشجوی کارشناسی ارشد موسیقی دانشگاه هنر تهرانموسیقی را در محضر اساتیدی چون ملیحه سعیدی، محمد اسماعیلی، مهربانو توفیق، مینو رضایی، امیر حسین اسلامی و پرچهر خواجه آموخته است.• تکنواز قانون در  ” ارکستر ملی ایران ” به رهبری فریدون شهبازیا -پوئم سمفونی “کاروان عشق ” به رهبرى سعید اردیانیو همکاری با ارکستر شهر تهران به رهبری اسماعیل تهرانی• نوازندگی قانون در آلبوم های :– هزارگیسو– خیام و میرزاعبدالله– سرمست– سربلندانو نوازندگی تمبک در آلبوم :– سوی بی سو و اجراهای متعدد در داخل و خارج از کشور

پیانو: نیلوفر نثاری

نیلوفر نثاری فارغ التحصیل رشته موسیقی (نوازندگی ساز جهانی) آموختن موسیقی را با نواختن پیانو در سن ۸ سالگی شروع کرد. پس از گذراندن دوره ی مقدماتی نوازندگی پیانو مشغول به تحصیل در رشته ی موسیقی (پیانو تخصصی) در دانشگاه هنر و معماری شد و در این دوران در محضر اساتیدی چون امیر صراف، چیستا قریب، امیر مهیار تفرشی پور، پویا سرایی، امیر اشرف آریانپور، وارطان ساهاکیان، محمد سریر، دکتر حسن ریاحی و… به فراگیری دروس تخصصی موسیقی پرداخت و مشغول به آموزش پیانو به رده های سنی مختلف شد. از جمله فعالیت های اجرایی خواننده سوپرانو گروه کر تنال به رهبری میلاد عمرانلو و …

عود: مجید یحیی نژاد

مجید یحیی نژاد عود عود فراگیری موسیقی را از سال ۱۳۷۹ با ساز عود نزد محمد فیروزی آغاز نموده و در ادامه از راهنمایی‌های سعید نایب‌محمدی، مجید ناظم‌پور و نوشین پاسدار و همین‌طور ورکشاپ‌های یوردال توکجان بهره برده است. از سال ۱۳۸۲ با گروههای موسیقی همچون خورشید، مهر، نفیر، نستار، پرنیا، ارکستر مجلسی کامه‌راتا، ارکستر سازهای ملی و … همکاری داشته و از سال ۱۳۸۴ با راه‌اندازی سایت عود ایرانی به معرفی نوازندگان و سازندگان ایرانی این ساز در فضای اینترنت پرداخته است.

روانشناس مجموعه : مانا محمدى

مانا محمدی کارشناس ارشد روانشناسی بالینی ، مشاور گروه فارغ التحصیل روانشناسی ارشد در حوزه بالینی فعالیت در شاخه کودک، نوجوان و مهارت های فردی و گروهی. هنر آموخته در زمینه ى نقاشى با بر پایی ٣ نمایشگاه گروهی و انفرادى، فعال در زمینه ى موسیقى درمانى و شناخت درمانى و کار گروهى

آواز کلاسیک ایرانی (سنتی): بهرخ شورورزی

۱

بهرخ شورورزی ۱۳۶۸ کاردانی موسیقی از واحد فرهنگ و هنر ، کارشناسی بیولوژی پی گیری جدی ردیف آوازی را از سال ۱۳۸۶ نزد آقای شاپور رحیمی آغاز نموده و از سال ۱۳۸۷ تا کنون نزد استاد معصومه مهرعلی شاگردی نموده و هم اکنون مشغول به گذراندن دوره ی عالی ردیف آواز سنتی نزد استاد مهدی فلاح می باشد. در صداسازی آواز ایرانی از شاگردان آقایان محمد معتمدی و مهدی اعتباری بوده و هم اکنون نیز صدا سازی آواز کلاسیک را نزد هاسمیک کاراپتیان پیگیری می کند، همچنین فراگیری ساز تار را از سال ۸۹ نزد علی اصغر عربشاهی آغاز و دنبال می کنند. از کار های اجرایی آلبوم سخنی نیست به آهنگسازی علی قمصری تکخوانی در فیلم ( چ ) به آهنگسازی فردین خلعتبری اجرای ترانه های محلی ، فردین خلعتبری هم خوانی در آلبوم های بسیاری از جمله آلبوم ( سودای وطن ) و … منتخب بانوان آوازخوان در … ادامه »

نی: زمان خیری

زمان خیری ، ۱۳۵۷ نوازنده نی و کارشناس موسیقی ، مدرس هنرستان عالی موسیقی و دانشکده موسیقی. آغاز فراگیری موسیقی و نوازندگی نی از سال ۱۳۶۷ در لنگرود گیلان ، بهره مند از محضر استاد نادر کهنسال ، غلامرضا ورعی و فریدون پوررضا. و در ادامه با وارد شدن به دانشکده موسیقی زیر نظر استادان محمد کیانی نژاد ، عبدالنقی افشارنیا،حسین دهلوی و فرهاد فخرالدینی. همکاری با استادان محسن نفر ، داریوش طلایی ، مسعود شعاری و سعد ثابت در اجرا و ضبط آثار موسیقی ایرانی. اجرا های متعدد در داخل و خارج از کشور از سال ۱۳۷۴٫ همکاری با سازمان صدا وسیما ، فرهنگستان هنر ، سازمان میراٍ فرهنگی و حوزه هنری و … در انجام پروژه های پژوهشی و اجرایی موسیقی. نفر اول جشنواره بداهه نوازی کشور در نوازندگی ساز نی سالهای ۸۱-۸۲٫

کمانچه: کاوه محمدعلی نژاد

(کاوه محمد على نژاد – ١٣۶١ – تهران) موسیقى را از ١٠سالگى با ساز تنبک نزد ایرج طباطبایى شروع کرد. او در سن ١٨سالگى ساز ویولن را بعنوان اولین ساز ملودیک خود نزد استاد مرحوم مجتبى میرزاده و استاد على نودوست آغاز کرد. ساز کمانچه را در ٢١ سالگى نزد استاد اردشیر کامکار شروع کرد. علاقه به موسیقى باعث شد تحصیلات خود را در رشته موسیقى ساز ایرانى ادامه دهد. وى فعالیتهایى با گروه هاى مختلف از جمله میراث، دل آسا، راحیل و گروه نفیر (مقام اول جشنواره دانشجویى سال ٨۶ در دانشگاه تهران، اجراهاى مختلف در تالار وحدت، اندیشه، فردوسى و…) داشته وى فعالیتهایى در زمینه موسیقى تائتر نیز داشته که میتوان به نمایشهاى (“حضرت والا” به کارگردانى حسین پاکدل – “حریم” به کارگردانى آرش دادگر) اشاره کرد

گیتار الکتریک و گیتار کلاسیک: مهدی واعظ پور

۳

مهدی واعظ پور متولد تهران،آهنگساز،تنظیم کننده و نوازندهٔ گیتار الکتریک و گیتار کلاسیک،همزمان با تحصیلات خود در رشتهٔ انگلیسی‌،تحصیلات خود را نزد استادانی همچون فرزاد فخرالدینی (فرزند فرهاد فخرالدینی رهبر ارکستر ایران) آغاز کرد.وی تحصیلات تکمیلی خود را در رشتهٔ موزیک فیلم به طور تخصصی در اتریش ادامه داد.از جمله فعالیتهایی وی می‌توان به آهنگ سازی فیلمهایی تلویزیونی از قبیل خط آفتاب،یاران بی‌ نشان،مستند دوباره زندگی‌،دزدی که برای شام آمد و ………و همچنین برنده شدن فیم و موزیک متن فیلم کوتاه سیاست به کارگردانی سید علی‌ سجادی و راه یافتن فیلم به جشنواره فیلم کن فرانسه اشاره کرد. آهنگسازی برای کشورهایی همانند سوئد و وین به همراه تربیت شاگردان بی‌ شماری در زمینهٔ آهنگسازی و نوازندگیِ گیتار در .سبکهای پاپ  و راک و موزیک تئاتر‌هایی‌ همانند :سیلو یآ پلات و تد هییوز،پزشک نازنین و ننه دلاور و،،،،،،،،،،،،از دیگر فعالیتهای وی می‌باشد

ویولن آلتو(ویولا) فرم،هارمونی،کنترپوآن: حمیدرضا باقری

۱

کارشناس موسیقی از دانشگاه هنر شیراز دانشجوی کارشناسی ارشد آهنگسازی دانشگاه هنر تهران مدرس و نوازنده ویولن آلتو( ویولا) – ویولن مدرس مبانی آهنگسازی(فرم – هارمونی – کنترپوان) تدریس به عنوان دستیار استاد خانم دکتر گالینا املچنکو برگذاری کارگاههای تخصصی آموزشی(نوازندگی و مبانی آهنگسازی) در یاسوج آموزشگاه مهرآوا همکاری با ارکسترهای متعدد به عنوان نوازنده ویولن التو گذراندن دوره نوازندگی ویولن التو(ویولا) نزد اساتید هومن اتابکی و مصطفی جوهریان گذراندن دوره نوازندگی ویولن نزد اساتید مصطفی جوهریان و نازلی کهربایی گذراندن دوره های: هارمونی والترپیستون – کنترپوان – ارکستراسیون و مبانی آهنگسازی نزد استاد شهرام توکلی گذراندن دوره مبانی آهنگسازی و آنالیز نزد استاد محمد تفضلی گذراندن دوره های: هارمونی دوبفسکی – فرم و کنترپوان نزد استاد گالینا املچنکو گذراندن دوره های: مبانی آهنگسازی – آنالیز و تاریخ موسیقی نزد استاد گالینا املچنکو گذراندن دوره پیانو عمومی نزد استاد گالینا املچنکو گذراندن دوره مقدماتی اتنوموزیکولوژی نزد امین اقایی

فرم، کنترپوآن : محمدرضا تفضلی

محمدرضا تفضلی آهنگساز ایرانی در سال ۱۳۵٣ در کارلسروهه (آلمان) به دنیا آمد. سال ۱۳۶۷ تحصیلات موسیقی خود را در هنرستان موسیقی تهران شروع کرد و در سال ۱۳۷۱ از هنرستان نامبرده فارغ التحصیل شد. سال ۱۳٧٢ در دانشکده‌ی هنر و معماری دانشگاه آزاد مشغول تحصیل رشته موسیقی و در سال ۱۳٧۸ از آن دانشگاه فارغ التحصیل شد. وی سپس به روسیه عزیمت نمود و در سال ۱۳۸۱ (2002) وارد کنسرواتوار دولتی سن پترزبورگ موسوم به «ریمسکی کورساکف» شد و نزد بوریس تیشنکو از شاگردان برجسته دمیتری شستاکویچ و از برجسته‌ترین نمایندگان مکتب سن پترزبورگ، به تحصیل آهنگسازی پرداخت. از استادان دیگر او در دوران تحصیل می توان از آناتولی میلکا (پولیفونی) و ایگور راگالف (آنالیز) نام برد. در سال ۱۳۸۶ (2007) تحصیلات وی در کنسرواتوار پایان یافت و موفق به دریافت «دیپلم عالی» گردید و هم‌زمان به ایران مراجعت نمود. محمدرضا تفضلی هم اکنون در دانشکده موسیقی دانشگاه هنر، … ادامه »

آهنگسازی ، پیانو: امیر مهیار تفرشی پور

۱

(امیرمهیار تفرشی پور 1353 ، تهران) امیرمهیار تفرشی پور مدرک لیسانس موسیقی خود در رشته پیانو و پداگوژی را در سال 1380 از آکادمی موسیقی اسبیِرگ دانمارک دریافت نمود. وی همچنین مدرک لیسانس آهنگسازی خود را در سال 1382 از کالج موسیقی ترینیتی لندن دریافت و پس از آن در سال 1383 موفق به اخذ مدرک فوق لیسانس آهنگسازی خود از دانشکده موسیقی و هنرهای دراماتیک گیلدهال لندن شد. وی در فستیوا لهای مختلف موسیقی موفق به کسب مقام گردیده که از آن جمله می یتوان به دریافت جایزه ی نخست بیِنال)دو سالانه( آهنگسازی موسیقی نو دانشگاه تهران برای آهنگسازی سولوی پیانو، مدال نقره سال 1382 از کالج موسیقی ترینیتی به میزبانی دوک کِنت به منظور قدردانی از موفقی تهای چشمگیرش وکسب مقام در مسابقه آهنگسازی کنترپوآن نیویورک برای آهنگسازی فلوت اشاره کرد. آثار وی شامل سفارشاتی است که اغلب توسط سولیس تها در آنسامب لها و ارکسترهایی نظیر توموکو … ادامه »